X
تبلیغات
رایتل

تنها یک صدا می ماند و آن صدای حق هست یا حق

انواع جادو




أنواعُ السِّحرِ
٨٥٢٢- الإمامُ الصّادقُ علیه السلام ـ لَمّا سَألَهُ زِندِیقٌ عن السِّحرِ : ما أصلُهُ ؟ و کیفَ یَقدِرُ الساحِرُ على ما یُوصَفُ
مِن عَجائبِهِ و ما یَفعَلُ؟ ـ : إنَّ السِّحرَ على وُجُوهٍ شَتّى : وَجهٌ مِنها بمَنزِلَةِ الطِّبِّ ، کما أنَّ الأطِبّاءَ وَضَعُوا لِکُلِّ داءٍ دَواءً فکذلکَ عِلمُ السِّحرِ احْتالُوا لِکُلِّ صِحَّةٍ آفَةً ، و لِکُلِّ عافِیَةٍ عاهَةً ، و لکُلِّ مَعنىً حِیلَةً. و نوعٌ مِنهُ آخَرُ خَطفَةٌ و سُرعةٌ و مَخاریقُ و خِفَّةٌ.
و نوعٌ مِنهُ ما یَأخُذُ أولیاءُ الشَّیاطینِ عَنهُم... فَأقرَبُ أقاوِیلِ السِّحرِ مِنَ الصَّوابِ أنّهُ بمَنزِلَةِ الطِّبِّ . إنّ الساحِرَ عالَجَ الرجُلَ فَامتَنَعَ مِن مُجامَعَةِ النساءِ ، فَجاءَ الطبیبُ فَعالَجَهُ بغَیرِ ذلکَ العِلاجِ فَاُبرِئَ .


انواع جادو
امام صادق علیه السلام ـ در پاسخ به زندیقى که پرسید : منشأ جادو چیست و چگونه جادوگر مى تواند آن کارهاى شگفت آور را انجام دهد؟ ـ فرمود : جادو ، گونه هاى مختلفى دارد : گونه اى از آن به منزله طبابت است . همان طور که پزشکان براى هر بیمارى و دردى دارویى درست کرده اند ، در علم سحر نیز جادوگران براى هر صحّتى آفتى و براى هر عافیتى درد و رنجى و براى هر کارى چاره اى اندیشیده اند . گونه اى دیگر از آن چشم بندى ، چالاکى ، مهارت و تردستى است . نوع دیگرى از آن امورى است که جن گیرها از جنّیان فرا مى گیرند . نزدیکترین عقیده درباره جادو به واقعیت آن است که جادو به منزله طبابت است . جادوگر مردى را جادو مى کند که نتواند با زن نزدیکى نماید و پزشک مى آید و او را از طریق دیگرى (دارو و نه جادو) معالجه مى کند و بهبود مى یابد .
»
»کاربر: Admin

Free counter and web stats

Search Engine Optimization


<-BlogCustomHtml->

این وبلاگ را صفحه خانگی خود کن ! تماس با من ذخیره کردن صفحه! اضافه کردن این وبلاگ به علاقه مندیها! لینک RSS