تنها یک صدا می ماند و آن صدای حق هست یا حق

این سایت در مورد 14 معصوم و مسائل دینی ودر مورد دشمنی های پشت پرده وگروه های مخفی مثل فراماسونی و بیلدربرگ- شیطان و مطالب جالب و دانلود سخنرانی

تنها یک صدا می ماند و آن صدای حق هست یا حق

این سایت در مورد 14 معصوم و مسائل دینی ودر مورد دشمنی های پشت پرده وگروه های مخفی مثل فراماسونی و بیلدربرگ- شیطان و مطالب جالب و دانلود سخنرانی

تصاویر/ برترین ابزارهای جاسوسی تاریخ

سلام


وسایل جاسوسی قدیمی رو دیدید

اگه نه از دست ندید

یه سری چیزا که ظاهرن قدیمی هست برای الان به نظر میرسند اما وقتی میفهمیم برا ی50 سال پیشن پس وای به حال الان . . .

جاسوس‌ها بین مردم عادی زندگی می‌کنند. به همین دلیل باید ابزاری داشته باشند که شک‌برانگیز نباشد. از ابزارهای مورد استفاده جاسوسان امروزی که نمی‌توان خبر داشت،‌ پس سری به ابزارهای قرن گذشته بزنیم!
  اسلحه رژ لبی
اسلحه رژ لبی
این یک اسلحه تک‌تیر 4.5 میلیمتری است که از یک مامور کا.گ.ب در دهه 1960 گرفته شده است. البته معلوم نیست که هیچ‌وقت از آن استفاده شده یا نه.

دوربین جاسازی شده در کت

دوربین جاسازی شده در کت
این دوربین کوچک مدل اف- 21 توسط افراد کا.گ.ب در دهه 1970 مورد استفاده قرار می‌گرفته است. لنز دوربین در یک جای دکمه جای می‌گرفته و فردی که کت را پوشیده، با فشار دکمه‌ای درون جیب کت، عکس می‌گرفته است. دوربین‌های مخفی برای استفاده در یک رویداد عمومی مهم،‌ مثل رویدادهای سیاسی به کار می‌روند.
 دوربین مایکرودات

دوربین مایکرودات
در دهه 1960، سرویس اطلاعات خارجی آلمان شرقی از این دوربین استفاده می‌کرد. این دوربین کوچک از اسناد عکس می‌گیرد و با یک فرایند شیمیایی، اندازه آن را بسیار ریز می‌کند. بنابرین، حجم بالایی از اطلاعات را می‌توان نگه داشت. به علاوه ماموران می‌توانستند پیغام‌های مخفی را با این دوربین غیرقابل دیدن سازند.
 پاشنه کفش فرستنده

پاشنه کفش فرستنده
در دهه‌های 60 و 70، دیپلمات‌های غربی در اروپای شرقی لباس نمی‌خریدند،‌ بلکه ترجیح می‌دادند کفش و لباس خود را به غرب سفارش دهند. سرویس مخفی رومانی از این عادت استفاده کرد و با کمک اداره پست، درون پاشنه کفش‌ها فرستنده‌هایی را نسب می‌کرد که سیگنالی می‌فرستادند و نشان می‌دادند که دیپلمات‌های غربی کجا هستند.


 ماشین حروف رمزی

ماشین حروف رمزی
آلمان‌ها در جنگ جهانی دوم برای جلوگیری از کشف پیغام‌هایی که بدون سیم ارسال می‌شدند، این ماشین را ساختند. ماشین حروف رمزی در ظاهر شبیه یک ماشین تایپ عادی است، اما در واقع پیغام‌ها به رمز تبدیل می‌شد و کلید رمز هم روزانه تغییر می‌کرد. البته رمزهای این ماشین‌ آن‌قدرها هم که آلمان‌ها فکر می‌کردند غیرقابل شکستن نبود.
 صفحه رمز
صفحه رمز
شاید ما فکر کنیم که این ابزارها خیلی هم قدیمی نیستند،‌ اما در واقع سزار هم از رمزگذاری استفاده می‌کرده است. این صفحه رمز به جنگ تمدن آمریکا (1861- 1865)‌ برمی‌گردد. کاملا مشخص است که چه‌طور کار می‌کند. به جای حروف دایره بیرونی، حروف دایره داخلی نوشته می‌شوند. خیلی ساده است نه؟ البته نه اگر به زبانی نوشته شود که شما اصلا نمی‌دانید!


 چتر بلغاری
چتر بلغاری

در سال 1978 یک سرویس مخفی بلغار از چنین چتری برای کشتن یک مخالف به نام جورجی مارکوف در یکی از خیابان‌های لندن استفاده کرد. این چترها اغلب به نحوی طراحی می‌شوند که با فشار ماشه،‌ به بدن قربانی زهر تزریق کند. در مورد آقای مارکوف، از چنین چتری یک گلوله غیرقابل ردیابی شلیک شده بود.



 دوربین کبوتر

این هم یک پرنده یا به عبارت بهتر یک ماهواره جاسوسی! قبل از این که عکاسی از فضا مد شود،‌ کبوترها این وظیفه را برعهده داشتند. کبوترهای می‌توانند در قلمرو دشمن پرواز کنند، اطلاعات فوق‌العاده‌ای را جمع‌آوری کنند و بدون گم کردن مسیر، ‌برگردند. همچنین کبوترها وظیفه انتقال پیام را هم برعهده داشته‌اند. آن‌ها حتی مدال افتخار هم گرفته‌اند!
 کنده درخت جاسوس

کنده درخت جاسوس

در دهه 1970، این کنده درخت با استفاده از انرژی خورشیدی به طور مداوم در نزدیکی مسکو جاسوسی می‌کرد. نیازی به تعویض باتری نبود،‌ که می‌توانست پرخطر باشد. کنده درخت جاسوس،‌ سیگنال‌های ارسالی یکی از پایگاه‌های هوایی شوروی را می‌گرفت و آن‌ها را برای یک ماهواره ارسال می‌کرد. ماهواره هم اطلاعات را مستقیما به آمریکا می‌فرستاد.


 فرستنده یا مدفوع سگ؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد